Ik moet eerlijk zijn

Als ik in de supermarkt sta en eieren pak uit het schap (meestal vrije uitloop eieren), dan kijk ik altijd even in het doosje. Zijn ze wel bruin?

Onbewust wil ik eigenlijk het liefst bruine eieren. Waarom? Geen idee. Bij bruine eieren heb ik een beter gevoel (het is vertrouwd).

Witte eieren doen goedkoop aan ofzo.

Ik denk dan bij mezelf: Ik koop vrije uitloop eieren. Waarom? De dooier is dieper geel en dat is lekkerder dan de andere eieren.

Wat is het verschil tussen witte en bruine eieren?

Daar gaat de discussie niet over. De smaak is namelijk hetzelfde.

Bruine eieren zijn doorgaans 8 cent per stuk duurder en worden het meest gekocht. (bron: google).

Sales As A Service is het witte ei.

 

Het welzijn van de “Sales kip” binnen je organisatie

De regel is grofweg: hoe lager dit nummer hoe hoger het welzijn voor de kippen.
 
  • Biologische eieren – eicode begint met het nummer 0.
  • Vrije-uitloopeieren of graseieren – eicode begint met het nummer 1.
  • Scharreleieren – eicode begint met het nummer 2.
  • Kooi-eieren – eicode begint met het nummer 3.

Welke “eicode” heb je voor ogen in Sales?

Persoonlijk denk ik dat de meeste organisaties denken in code 2 en 3 en dit zal ook nog wel even zo blijven.

Is dat erg?

Nee, dat is “hoe de markt denkt”. Voorkeuren zijn nou eenmaal moeilijk te beïnvloeden.

Wel zou ik het waarderen als de markt meer in code 0 en code 1 gaat denken.

×

Liever persoonlijk contact?

Klik op mijn foto en stuur een WhatssApp.

×