Missie & Visie
De toekomst: Sales Partnerschap
Regie en eigenaarschap in Sales
Missie:
Iedere organisatie moet kunnen beschikken over Sales die denkt en handelt als ondernemer.
Sales As A Service staat garant voor ondernemerschap. De droom? Dit tot “gemeengoed” te maken in de markt.
De doelgroep zijn ondernemers die een groeimindset hebben en graag werken met gelijkgestemden.
Sales As A Service is een nieuwe standaard in Sales waar voorheen Sales op de loonlijst de enige optie was.
Visie:
Organisaties werken vaak “in de waan van de dag”. Dit kost niet alleen véél tijd, maar ook veel geld.
De hoofdoorzaak? Gebrekkige leadgeneratie/ kwalificatie en het ontbreken van een eenduidig salesproces.
Een sales partnerschap lost dit op. De regie, het eigenaarschap én verantwoordelijkheid zijn geborgd.
Meer weten over de ontstaansgeschiedenis van Sales As A Service? Lees hier mijn persoonlijke verhaal .
Méér dan leadkwalificatie…
Het is wáár dat Sales As A Service excelleert in leadgeneratie en leadkwalificatie. Resultaten zijn geboekt.
Maar dit is lang niet het hele verhaal.
Waarom is samenwerken aantrekkelijk? Je maakt gebruik van business en proceskennis én een netwerk.
Ambitie
Sales As A Service heeft de ambitie om te groeien via business partners/ zelfstandig salesprofessionals.
Waarom? Omdat dit aansluit op de missie.
Sales/ accountmanagers die nu in loondienst zijn en ondernemerschap overwegen kunnen zich aansluiten.
Visie op sales
Klanten kopen om eigen redenen.
Klanten hebben hoofdzakelijk aandacht voor hun eigen belangen en agenda. Het is belangrijk dáár connectie te maken en interactie te creëren.
Het gaat primair niet over jou, jouw organisatie, jouw visie en de mogelijkheden (Unique Selling Points).
Klanten willen weten hoe problemen opgelost worden en welke voordelen/ resultaten zij kunnen ervaren (business value).
“People are generally better persuaded by the reasons which they have themselves discovered than by those which have come into the mind of others” – Blaise Pascal, Pensées.
Het aankoopproces centraal: helpen
Het aankoopproces (de salescyclus) bestaat uit de tijd die klanten nodig hebben om zichzelf en hun omgeving te overtuigen.
Klanten waarderen het dat je pro-actief meedenkt in hun aankoopproces en organisatorische context.
Business en proceskennis is noodzakelijk om kwalitatieve dialoog en interactie creëren. Alleen in dialoog en interactie ontstaat verandering.
“Focus on having the maximum impact in every client interaction! – Charles Green”.