Acquisitie nieuwe markt

Acquisitie nieuwe markt

Acquisitie nieuwe markt

Establishment, Scale-ups, Startups

Je denkt na over hoe je jouw bestaande oplossing kunt vermarkten in een nieuwe markt. Je hebt wellicht een enkele klant in de markt, maar wilt uitbreiden.

Dit vraagt natuurlijke de nodige voorbereiding als het gaat om de propositie, je kansen, met andere woorden voordat je “volledig los kunt gaan”. Je kunt niet varen op een netwerk en zult vanaf scratch moeten beginnen. 

Acquisitie nieuwe markt

Acquisitie huidige markt

Acquisitie huidige markt

Establishment, Scale-ups, Startups

Klanten benaderen jouw organisatie niet meer spontaan. Wellicht ben je actief op beurzen en evenementen, maar vind je de resultaten qua leads teleurstellend.

Telefonische acquisitie (insight calling) kan uitstekend ingezet worden om in contact te komen met nieuwe klanten. Je bouwt pro-actief een pipeline op, waarbij je vroegtijdig in het aankoopproces betrokken bent. Ook kom je in contact met organisaties die zich niet spontaan bij jouw organisatie melden.

Upselling huidige markt

Upselling huidige markt

Upselling huidige klanten

Establishment, Scale-ups, Startups

Vaak is het makkelijker om producten en diensten aan te bieden bij de bestaande klanten die je al hebt. Upselling richt zich met name om nieuwe producten en diensten bij bestaande klanten te introduceren. 

In de praktijk focussen organisaties zich op sales new new business, terwijl er ook mogelijkheden liggen om bij bestaande klanten omzet te genereren.

Salesproces analyse

Salesproces analyse

Salesproces analyse

Scale-ups, Startups

Als je startend bent en het salesfundament van je bedrijf goed wilt neerzetten. Je hebt de wens om stil te staan bij hoe jij jouw sales tot op heden georganiseerd hebt.

Welke mensen spelen een rol in het salesproces, wat zijn de resultaten geweest, wat kan anders en beter. Welke stappen bevat het salesproces, wat werkt juist goed en wat gaat minder goed. Mensen, systemen en procedures worden getoetst op relevantie vanuit verschillende invalshoeken.

Salesproces inrichten

Salesproces inrichten

Salesproces (her)inrichten

Scale-ups, Startups

Sales is een bedrijfsproces. Dit concept is het logische vervolg op de salesproces analyse. Het salesproces wordt ingericht op basis van de inzichten die verzameld zijn tijdens de salesprocesanalyse.

Het doel is een logisch proces met verschillende processtappen. Ook is er aandacht voor de verschillenden mensen, processen en systemen.

 

×

Liever persoonlijk contact?

Klik op mijn foto en stuur een WhatssApp.

×