FAQ Sales As A Service
Veelgestelde vragen en antwoorden
De 9 meest gestelde vragen…
Samenwerken
Ik wil graag langdurig samenwerken, kan dat?
JA, dit is de filosofie achter het Sales As A Service concept. Sales trajecten in ICT& Healthcare hebben doorgaans een lange doorlooptijd. Een samenwerking van méér dan 1 jaar is eerder regel dan uitzondering.
Een partnerschap is altijd voor een vast aantal uren per week (8 – 16 uur).
Hoe borg ik de connectie met klanten voor mijn organisatie?
1. Alle communicatie geschiedt vanuit de naam van jouw organisatie.
2. Verzamelde informatie wordt vastgelegd in het CRM. Als klant ben je hier eigenaar van.
3. Bij een belangrijke presentatie/ afspraak is in het veld wordt iemand van intern aangehaakt (productspecialist/ directie).
Ben je ook bij ons op kantoor?
Ja. 1 keer per week ben ik op kantoor. De meeste contacten vinden telefonisch of via beeldbellen plaats.
Investering
Is samenwerking op basis van "No Cure no pay" mogelijk?
NEE. Wederzijds commitment is de basis van de samenwerking. “No cure no pay” betekent feitelijk dat je geen inspanningsverplichting met elkaar aangaat om er een succes van te maken.
N.B. Het resultaat (omzet) staat op voorhand nooit vast – zeker niet in complexe sales, de verrichte activiteiten wel.
Waaruit bestaat de investering voor mijn organisatie?
De investering bestaat uit:
– De inwerkperiode;
– Sales activiteiten: Een standaard uurtarief + een eventuele variabele component (bonus).
N.B.1. De hoogte van het uurtarief en de variabele component hangt af van de gemiddelde doorlooptijd van de salescycli (van eerste contact tot order) en de gemiddelde orderwaarde.
N.B. 2. De eerste 6 maanden wordt er altijd gewerkt met een vast uurtarief.
Hoe zit het met de inwerkperiode? Hoe borg ik kwaliteit?
Zie https://feitebakkersales.nl/werkwijze/ stap 3.
Overige vragen
Is er sprake van exclusiviteit? En hoe zit het met jouw bereikbaarheid voor mijn organisatie en klanten?
Exclusiviteit: Ja. Opdrachtgevers zijn nooit elkaars directe concurrent in de markt.
Bereikbaarheid: Er geldt een bereikbaarheid van 40 uur per week.
Welke activiteiten omvat de dienstverlening?
https://feitebakkersales.nl/diensten/
Activiteiten die buiten de dienstverlening vallen zijn:
– Deelname aan congressen, beurzen en evenementen;
– Marketingactiviteiten, het schrijven van whitepapers etc,etc.
– Het beantwoorden van RFI/ RFP’s;
– Het schrijven van complexe offertes (wél: het leveren van de inhoud);
– Het verzorgen van demo’s voor grote groepen personen (wél: web demonstraties of fysieke afspraken met een klein aantal personen)
Ik wil dat er afspraken worden gemaakt bij klanten, kan dat?
Ja dit is mogelijk. Let wel: afspraken worden alleen gemaakt als dit waarde toevoegt in het besluitvormingsproces van de klant. Het “scoren van afspraken” is niet een doel op zich. Sales As A Service is nadrukkelijk geen “leverancier van afspraken”.